A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nemzetközi szállitmányozás, fuvarozás
#1
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy Németországban, tehát az EU területén tankolt a cég sofőrje a cég kamionját.
Viszont nem számlával számolt el, hanem nyugtát hozott. Ebben az esetben mi a teendő? Én úgy tudom, hogy számlát
lehet elszámolni, de valaki azt mondta, hogy a külföldi nyugtát is el lehet.

Csak

Várom mihamarabbi válaszotok!

Zöldfülű!
Válasz idézéssel
#2
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy Németországban, tehát az EU területén tankolt a cég sofőrje a cég kamionját.
Viszont nem számlával számolt el, hanem nyugtát hozott. Ebben az esetben mi a teendő? Én úgy tudom, hogy számlát
lehet elszámolni, de valaki azt mondta, hogy a külföldi nyugtát is el lehet.

Csak

Várom mihamarabbi válaszotok!

Zöldfülű!
Válasz idézéssel
#3
Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Bízom benne, hogy sokan tudják a választ, mert elég egyszerű történet. Pár éve könyveltem iylet, de már nem emlékszem, hogy mit hova tettünk.

Törökországból jön a kamion, Magyarországon vámolják, vámos cég átvállalta az áfát, majd a kamion Ausztriába és Németországba megy. Áfa sima közösségi értékesítés? 2 sor?
Törökország? Adómentes?
Nem saját fuvar, a török eladó kamionja viszi.

Ugyanez, csak Ausztria cégtől vásárolt.

Köszönöm a válaszokat előre is Smile
Üdv!
Szilvafa
Válasz idézéssel
#4
Sziasztok!

Bár közvetetten az ekaer is egy izgalmas dolog az árufuvarozók életében, de van mellé még 1 érdekesség január 1-től.
Aki Németországba / ból fuvaroz, vagy csak áthalad, kötelezően az országban munkavégzés idejére adni kell a sofőrnek 8,5 eur minimál ÓRAbért.
Be is kell jelenteni.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hrportal.hu/hr/a-nemet-minimalber-kovetkezmenye-az-olcso-munkaerot-foglalkoztatokra-20141217.html">http://www.hrportal.hu/hr/a-nemet-minim ... 41217.html</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://nit.hu/index.php/2014-02-27-11-34-43/egyeb-hirek/210-nemet-minimalber-ami-ma-tudhato">http://nit.hu/index.php/2014-02-27-11-3 ... ma-tudhato</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://nit.hu/index.php/2014-02-27-11-34-43/egyeb-hirek/214-a-nemet-minimalberrel-kapcsolatos-bejelentesi-kotelezettsegre-vonatkozo-adatok-frissultek">http://nit.hu/index.php/2014-02-27-11-3 ... frissultek</a><!-- m -->

Az egy dolog, hogy ezt vagy bevállaljuk, vagy csinálja meg a fuvaros.

Ami nem tiszta számomra, hogy ezt magyar szabályok szerint számfejtem?
szja, járulékok levonva és szocho befizetve?
Foglalkozott már valaki ezzel?
Üdv. eragka
Válasz idézéssel
#5
Sziasztok!
Magyar Kft. -itthon jövedéki adó hatálya alá tartozó- terméket vásárol Romániában, betárolja vámszabad területen, s onnan értékesíti távol Keletre.
Tudnátok segíteni, hogy mi a helyzet ilyenkor a jövedéki adóval?
Válasz idézéssel
#6
Köszönöm Mónika, megnézem.



Ili
Válasz idézéssel
#7
Úgy tudom csak 7,5 tonna felett kell, de a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján van erről tájékoztató.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#8
Szia Mónika! Köszönöm a gyors választ. Rosszul tudtam, az autó csak 7 tonnás.
A 7 tonnáslál is kell a saját számlás fovarozási engedély? Ma voltunk bent a közl. felügyeletnél, ahol az igazgató azt mondta,nem kell semmi abból, amit a VÁM-osok kértek.

Mégegyszer köszi: Ili
Válasz idézéssel
#9
Szia! Szerintem a munkaszerződésnek nem kell a munkavállalónál lenni. Viszont tachográfot használni kell a 7,5 tonna feletti autókban, ebből tudják a vezetési időt, sebességet megállapítani. Júliustól kötelező a saját számlás fuvarozói engedély kiváltása, ami egy nagy A4-es igazolás. Az oktatást pedig minden évben az alkalmazottak részére meg kell tartani, és ezt az oktatási naplóba fel kell vezetni és az alkalmazottakkal aláíratni, hogy részt vettek.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#10
Sziasztok! SOS!!! Tudna valaki segíteni?Nekem igazából a tachográf vezetésével kapcsolatban lenne kérdésem.
Vettünk egy 7,5 tonnás teherautót, mellyel kizárólag a saját cégünk árubeszerzését és kiszállítását végezzük. / Kereskedelmi tevékenység/
Eddig úgy tudtuk, ha csak a saját árunkat szállítjuk, nem kell a tach-ot vezetni. /Igaz a sofőrkártyát sem használtuk/ A munkaszerződést is kérték, ami nem volt a gépjárműben.A VÁM-osok ellenőrizték a járművet, és most kérik a munkaszerződést, menetleveleket és az oktatásról szóló jegyzőkönyvet. Van valakinek ilyen , [b]jegyzőkönyve, mit kell beleírni? Munkába lépéskor kell kioktatni a sofőrt/ Kötelező , hogy amunkaszerződés a gépjármű vezetőnél legyen?

Ha valaki tud, kérem segítsen! Ili
Válasz idézéssel
#11
Sziasztok!

Nemzetközi fuvarozó áfa bevallásával küzdök, a téma még új nekem, segítséget kérnék.

Az áfa bevallás melyik sora helyesen:
1. - a megrendelő eu-s adóalany; a számlán export fuvardíj szerepel
(áfa 01.sor, vagy 91. sor és 13A60?)
2. - a megrendelő eu-s adóalany; a számlán import fuvardíj szerepel
3. - a megrendelő eu-s adóalany; a számlán uniós fuvardíj szerepel
(áfa 91. sor és 13A60?)
4. - a megrendelő magyar adóalany; a számlán export fuvardíj szerepel
(áfa 01. sor?)
5. - a megrendelő magyar adóalany; a számlán import fuvardíj szerepel
6. - a megrendelő svájci adóalany; a számlán import fuvardíj szerepel
(áfa 93.sor?)
7. - a megrendelő svájci adóalany; a számlán uniós fuvardíj szerepel
(áfa 93.sor?)

Azt nem látom tisztám, hogy a fuvar minősége (export, import, uniós) vagy a partner identitása az elsődleges, amit néznem kell?
köszönöm ha valaki eloszlatja a homályt a fejemben.
odor
Válasz idézéssel
#12
A megegyezésen múlik, hogy melyik napi teljesítést alkalmazzák a felek. Ez lehet a felrakás napi és lehet a lerakás napi is.
Erika
Válasz idézéssel
#13
Sziasztok!

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy kaptam SK-ból számlát, a fuvarmegbízásunk alapján felrakás napi teljesítéssel kértük, de lerakásival kaptuk. Pü-ön azt a tájékoztatást kaptam, hogy nem lehet javítani a számlát felrakási teljesítésre, mivel a szlovák adójogszabályok nem engedik, csak a felrakás napi teljesítést, vagy továbbszámlázás esetén a továbbszámlázott számla teljesítését.

Ez valós tény?

Sajna próbáltam utána nézni, de nem találtam rá sehol.

Előre is köszönöm segítségeteket!

Orsi
Válasz idézéssel
#14
Na ezért választottam a másodikat, mert az elsőbe beletört a bicskám hamar.
Erika
Válasz idézéssel
#15
Kedves Erika! Köszönöm a válaszod, azért írtam ide, mert láttam, hogy korábban foglalkoztatok a témával. Úgy döntöttem, az első verzióban fogok könyvelni, azaz megbontom a ktg-et és az áfát. A számviteli levelekben olyan egyszerűséggel írnak arról, hogy mi ezzel a probléma, ugyanúgy kell könyvelni mint a magyar áfát.
Azért annál bonyolultabb, követni országonként forintban és Euróban + minden országra külön- külön, hogy legyen fogalmam arról, hogy amikor beérkezik melyik számlák után utalták vissza a MWS-t. A pénz beérkezésekor is érdekes lesz egyeztetni, hogy mégis melyik összegeket utalták vissza és melyiket nem. Főleg, hogy az utadóra és az üzemanyagra is visszaigényeljük az áfát, persze a bevallásban egy összegben beírható, de én bontsam külön az üzemag. és az utadó nettó költségeit is a főkönyvben. Szerintem nagyon bonyolult lesz így, de ha így helyes??!! Nem tudom mások hogy oldják meg, egyszerűbb a második verzió. Az is jó amikor a számlában a Cseh költséget Euróban fizetjük, de a visszaigénylés Cseh koronában történik. Nem fogok unatkozni. Gabi
Válasz idézéssel
#16
Amikor én ezt kezdtem, akkor úgy könyveltem, hogy megbontottam 51 és 36 -ra, aztán ha visszajött az áfa, akkor 38 - 36.
Aztán voltam egy előadáson és ott az előadótól megkérdeztem aki azt mondta, hogy az egész anyagköltség és amikor visszajön, akkor bevétel az áfa.
Én egy darabig maradtam az első verziónál, de az olyan káoszos lett, mivel volt amikor visszaküldték és nem rakták bele a visszaigényelhetőbe, akkor újra kellett volna kezdenem az egészet, ezért áttértem a 2. verzióra.
Itt már egyszer volt róla szó, többen követelésként tartják nyilván az áfát. Hát én már nem.
Ugye van olyan, amikor 2-3 év után jön vissza az áfa, mert addigra jön össze az a visszaigényelhető összeg, amelyet már be lehet nyújtani.
Hát most így visszaolvasva nem segítettem túl sokat neked!
(de az az igazság, hogy nekem tisztább az egyösszegű könyvelése, mivel külön vezetni kéne az osztrák, német, olasz, belga, holland, angol, és még sorolhatnám azokat az országokat, ahonnan visszaigényeljük. Aztán 1 év múlva visszadobnak 2-3 számlát, hogy azokat nem tudják belerakni az áfába. Akkor keresgetnem kellene, hogy melyik számla, akkor könyveljem vissza anyagköltségre, hát inkább nem. Szóval én teljesen belekeveredtem, így nekem ez az egyszerűbb, attól függetlenül, hogy szerintem az első verzió a helyes)
Erika
Válasz idézéssel
#17
Sziasztok!

Abban szeretném kérni a segítségetek, hogy a külföldi üzemanyag, útdíj áfáját hogyan könyvelitek. Megbontjátok Netto + áfára, mert a számviteli levelek között és egyéb fórumon is azt olvasom, hogy meg kell bontani, nettóban kell az anyagköltséget könyvelni. A visszaigényelt külföldi áfát nem egyéb költségre kell könyvelni. a könyvelés persze nem mindegy az iparűzési adó szempontjából. Mi a gyakorlat? Segítsetek légyszí!!!
Gabi
Válasz idézéssel
#18
Sziasztok!

Látom, hogy ti is kapcsolatban vagytok az FDE céggel, ezzel kapcsolatban kérnék tőletek segítséget.
Az FDE számlát küldött fordítás költségéről, mely 51 EUR. Nem tudom, hogy ezt uniós szolgáltatás igénybevételnek kell-e tekinteni és áfát fizetni, visszaigényelni, áfa bevallásban, 12A60 bevalláson szerepeltetni, vagy csak egyszerűen költségként könyveljem. A számlán az szerepel, hogy Áfa köteles 0, 25 % áfa 0.

Előre is köszönöm a segítségeteket.
Válasz idézéssel
#19
Szia Anita ! Nagyon köszönöm a segítségedet. Nekem is van Ft-os számla , azokat az adatokat tartalmazza amit írsz, itt a fizetési határidő szerint könyvelem.A külföldi számlán minthogy írtam dátum szerepel,alul feltüntetve a fizetési határidő a szla keltétől számított 14 nap, akkor ugye itt lesz árfolyam különbség. Igen bejelentkeztünk az MNB árfolyamra. Az Áfát nem mi igényeljük vissza a külföldi tankolásokról , hanem FDE rendezi, így nem kell az ELEKÁFA-val foglalkozni. A bevételeket az MNB árfolyamon számoljuk át, a deviza számláról, viszont a a kiadásokat másképp kell , ahogy visszaolvastam súlyozott átlagot kell venni, csak ezt nem nagyon értem, esetleg ehhez lenne analitika vagy valami segítség nagyon megköszönném. üdv. Ildikó
Válasz idézéssel
#20
Szia Ildikó!

Nekem a Shell összesítő számlák Ft-sak és kettő dátum szerepel rajta ( számla kelte és fiz.hat=telj.idő), de remélem tudok azért segíteni. ( Union Tank-sek vannak olyanok, mint neked a Shell, de azon is van kelte és fiz,határidő)
- A számládon csak egy dátum van, így az lesz a számla kelte és teljesítési idő is. Erre a napra érvényes MNB árfolyamot kell figyelembe venned ( feltéve, hogy az apeh-hoz a közösségi ügyletekhez ezt jelentetted be). A fiz.határidő megállapításához pedig a szerződésre kellene támaszkodni, mert a külföldi partnerek ( pl. németek ) nem tüntetik fel azt a számlájukon.
- Én a végösszeget lekönyvelem megfelelően megbontva üzemanyagra és útdíjra. Mivel ezen számlák különböző mértékű áfa tartalmát az ELEKÁFA nyomtatványon szoktuk visszaigényelni, így az áfa tartalmát én így szoktam lekönyvelni 3621/9692 külföldi áfa kiutalási igények. Amikor befolyik 386/3631. Mivel nem a szokványos közösségen belüli ügylet ez- az áfa visszaigénylése miatt, ezért nem vallhatod be a 1165-sbe és értelemszerűen annak a 11A60-s párjában.

Üdv:
Anita
Válasz idézéssel
#21
Szabó Ildikó Írta:Sziasztok ! Megérkezett az első Shell összesitő számla üzemanyagról, és útdíjról EUR-ba számlázva, a számlán csak dátum szerepel, most akkor ez lesz a könyvelés napja MNB árfolyammal átszámolva, a kiegyenlítése később történik akkor itt árfolyam-különbözetet is kell számolni . A visszaolvasásból kiindulva elszámolom az egészet költségként, mikor az Áfa megérkezik bevételként könyvelem, kell-e bevallásba szerepeltetni ? Köszönöm szépen.

Senkinek nincs hasonló, jó lenne egy kis segítség Üdv. Ildikó
Válasz idézéssel
#22
Sziasztok ! Megérkezett az első Shell összesitő számla üzemanyagról, és útdíjról EUR-ba számlázva, a számlán csak dátum szerepel, most akkor ez lesz a könyvelés napja MNB árfolyammal átszámolva, a kiegyenlítése később történik akkor itt árfolyam-különbözetet is kell számolni . A visszaolvasásból kiindulva elszámolom az egészet költségként, mikor az Áfa megérkezik bevételként könyvelem, kell-e bevallásba szerepeltetni ? Köszönöm szépen.
Válasz idézéssel
#23
Kedves könyvelő társak!

Abban kérném a segítségetek ,hogy az áfa bevallásban kell e szerepeltetni a következő számlát.
DHL állította ki. Nemzetközi szállítmányozási díj van rajta (634012 ) Áfa területi hatályán kívüli tehát mentes. Kínából érkező áru Szlovén kikötőbe érkezett. Ennyit tudok a történetről. Köszönöm a segítséget.
Válasz idézéssel
#24
Üdv mindenkinek!

Remélem valaki olvassa a fórumot napokban... Smile
A kérdésem: Eu vevő, belföldi célállomásra kéri lepakolni az árut. Ilyen esetben export számla és CMR kitöltése belföldi célállomással szabályos?
És a második kérdés, ennek a fordítottja. Belföldi vevő, külföldi célállomásra kéri szállítani az árut. Belföldi a számla és ugyanúgy CMR a külföldi célállomás megjelölésével?

Köszönöm ha valaki tud segíteni!

szép Napot Mindenkinek!

balkri
Válasz idézéssel
#25
1. Én csak simán 52-be könyvelem, nem szerepeltetem az áfában
2. <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://aktaforum.hu/forum/viewtopic.php?f=2&t=1342">viewtopic.php?f=2&t=1342</a><!-- l -->
Dürivel pont ez volt a téma
Erika
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 3 Vendég